کاهش خطر سکته مغزی با نوشیدن قهوه!

در بین افرادی که بیماری قلبی در آنان تشخیص داده نشده است، مصرف منظم قهوه از نیم تا ۳ فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس به هر علتی در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌خورند، ارتباط دارد.

این مطالعه که روز جمعه در نشست سالانه انجمن قلب اروپا ارائه شد، نوشیدن قهوه در بیش از ۴۶۸ هزار  نفر را که در مطالعه Biobank انگلستان شرکت کرده‌اند، بررسی می‌کند، که حاوی اطلاعات ژنتیکی و سلامتی بیش از نیم میلیون انگلیسی است.

این، یک دلیل موجه دیگر برای مصرف قهوه است. مطالعات نشان داده است که نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه می‌تواند افراد بزرگسال را در برابر دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون، بیماری کبد، سرطان پروستات، آلزایمر، کمر درد رایانه و موارد دیگر محافظت کند.

وقتی صحبت از بیماری قلبی می‌شود، تجزیه و تحلیل گسترده‌ای از سه مطالعه بزرگ منتشرشده در آوریل نشان داد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه ساده و کافئین‌دار در روز با کاهش طولانی‌مدت خطر نارسایی قلبی مرتبط است.

تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، خطر نارسایی قلبی در طول زمان بین ۵ تا ۱۲ درصد برای هر فنجان قهوه‌ای که هر روز در دو مورد مصرف می‌شود، کاهش می‌یابد.

نویسنده ارشد این پژوهش، دکتر دیوید کائو، مدیر مرکز پزشکی کلرادو در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می‌گوید: ارتباط بین کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی شگفت‌آور بود. اغلب مردم قهوه و کافئین را برای قلب مضر  می‌دانند، زیرا مردم آن‌ها را با تپش قلب، فشار خون بالا و … مرتبط می‌دانند. ارتباط مداوم بین افزایش مصرف کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی این فرض را باطل می‌کند.

دکتر بتول دادخواه متخصص مغز و اعصاب

منبع: روزنامه همشهری 

سوال خود را مطرح کنید :


یک دیدگاه برای “کاهش خطر سکته مغزی با نوشیدن قهوه!”

  1. ,لامین گفت:

    قهوه مضر هست…ضربان قلب و فشار خون را بالا میبره مقدار زیادش مثلا سه تا در روز ….و با تنگی نفس شما رو تا مرز سکته ویا حتی مرگ پیش میبره…کافیین ضررر داره واسه بدن

پاسخی بگذارید