نوار عصب و عضله دست و پا

یکی از تست های کاربردی تست نوار عصب برای آسیب دیدگی عصب دست و پا است. برای همین به طور معمول افرادی که در پای خود با مشکلاتی نظیر درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف مواجه می شوند با نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب اقدام به انجام تست نوار عصب پا خواهند نمود.

نحوه گرفتن نوار عصب عضله

از طریق نوار عصب پا به خوبی امکان تشخیص وجود، موقعیت و شدت بیماری وجود خواهد داشت. گاهی حتی از این طریق می توان موقعیت دقیق آسیب عصبی را تشخیص داد.

تشخیص الکتریکی

به طور معمول روش های تشخیص الکتریکی به دو بخش تست هدایت عصبی نوار عضله یا الکترومیوگرام تقسیم می شوند. این دو تست معمولاً با هم همراه هستند و به واسطه هر دوی آن ها در کنار یکدیگر، می توان تشخیص دقیق تری داشت.

به واسطه تست هدایت عصبی، امکان اندازه گیری سرعت انتقال پیام های الکتریکی در اعصاب و نیز تشخیص آسیب و تخریب های عصبی وجود خواهد داشت. با استفاده از نوار عضله نیز می توان به اندازه گیری دقیق میزان فعالیت الکتریکی عضله پرداخت.

الکترومیوگرام

الکترومیوگرافی در واقع یکی از انواع تست عضله است که در آن اعصاب به طور غیرمستقیم مورد بررسی و تست قرار خواهند گرفت. این آزمایش به طور معمول به دلایل مختلف از سوی پزشک تجویز خواهد شد و انجام آن برعهده متخصص مغز اعصاب است. این تست در مرکز تست نوار عصب عضله انجام شده و احتیاجی به بستری شدن ندارد.

یکی از رایج ترین موارد استفاده از تست نوار عصب عضله و الکترومیوگرافی انجام تست نوار عصب پا به منظور تشخیص بسیاری از مشکلات و بیماری های مرتبط به پا می باشد. برای انجام این تست نیازی نیست از قبل، فرد آمادگی خاصی داشته باشد و در زمانی ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعتی قابل انجام است.

لازم به ذکر است که تست نوار عصب عضله صرفاً یک روش تشخیصی است و پس از آن بسته به صلاحدید پزشک و نیز با توجه به نوع بیماری تشخیص داده شده، روش درمانی مناسبی در پیش گرفته می شود.

انجام تست نوار عصب پا

خیلی از افراد با مشکلاتی نظیر درد اطراف زانو، مچ پا، تورم و حس داغی در کف پا مواجه شده و در قدم اول به مراکز درمانی مراجعه خواهند نمود. در چنین حالتی اکثر اوقات پزشک به منظور اطلاع از وجود درگیری عصبی در بدن تست نوار عصب و عضله را تجویز می کند.

تست نوار عصب پا

در برخی از مواقع مشخص خواهد شد که درگیری عصب در محل دیگری است و صرفاً منجر به درد پا شده است. از این رو با انجام یک تست نوار عصب و عضله به راحتی می توان بهترین روش درمانی را اتخاذ نمود.

تست نوار عصب برای افراد مختلف در هر سنی و هر جنسی قابل انجام است و حتی خانم های باردار نیز به راحتی می توانند این تست را انجام دهند. خیلی از مواقع درد شدید پا و زانو ناشی از آتروز زانو می باشد. این مشکل به نوعی به دلیل آسیب دیدگی عصب ها توسط ستون فقرات یا لگن است و با یک تست نوار عصب عضله پا به راحتی قابل تشخیص است.

همچنین دلایل بروز مشکلاتی نظیر:

  • تحلیل عضلات پا
  • داغی کف پا یا سردی کف پا

نیز از طریق تست نوار عصب پا تشخیص داده می شود. برخی مواقع نیز در کف پا یا در مچ عصب گیر می افتد که در چنین حالتی نیز تست نوار عصب کارساز خواهد بود. در ادامه مطلب با بیماری های دیگری که توسط تست نوار عصب قابل تشخیص هستند نیز آشنا خواهیم شد.

اما در کل با انجام یک تست نوار عصب در بهترین مرکز تست نوار عصب پا به راحتی می توان از طریق تشخیص صحیح و دقیق بهترین روش درمانی را برگزید و در خیلی از مواقع از نیاز به عمل جراحی جلوگیری کرد.

تشخیص مشکلات پا با نوار عصب و عضله

تست نوار عصب و عضله می تواند بیماری های مختلفی که با خود علائمی نظیر بی حسی، گزگز، ضعف، درد و عدم تعادل در اندام های پا به همراه داشته را شناسایی نماید.

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید